Om campingen..<33

Hej och godmorgon! Nu ska jag skriva lite om campingen på fårö. Jag och pappa tälta i skogen jättemysigt..

Dag 1:
Vi stack ifrån visby med packning och allt.. Vi åkte med våran gamla bil såklart ända bilen vi har...haha.
Sen när vi kom fram till fyren så svängde vi in i på en skogsstig.
Vi hittade en mysig glänta att tälta på. Pappa satte upp tältet medans jag pumpa upp luftmadrassen... Den tog typ dubbelt så långt tid som att sätta upp tältet.
Efter det gick vi till havet det var bara typ 10 meter dit. Där fanns som klippor man skulle sitta på typ..
Dag 2:
Vi vaknade ganska tidigt och då gjorde vi oss ordning och åkte till sylivis döttrar (ett café) och käka en varsin maka.
Men gissaa hur mycket en kaffe, 2 små mackor och en juice kosta?
96 spenn!! Asså shit.. ta i verkligen..
Aja vi åt våran frukost pch sen åkte vi till sudersand. Där badade vi och spela beach ball. Men sen gick mitt ena racket sönder.. av VATTEN! Shit. Så vi kasta boll istället. På kvällen grillade vi.. Sen så gick vi till norsta aura och tog ett kvällsdopp. Sen så spelade vi lite kort. Jag lärde pappa vändtia och han hade nybörjartur..fast han inte fatta vad han gjorde..stackars pappa.
Dag 3:
Vi vaknade lite senare idag och bestämde att vi skulle köpa nån frukost på ica istället. Vi gjorde det på en gång.
Jag tog en drickyoghurt och en persika. Sen så åt vi det på stranden. Vi badade hela dan igen och den det var inte ett ända moln på himmeln den dan.. Härligt asså!!
Sen köpte jag en glass och gick vad strandkanten...(stranden är hur lång som helst) (försökte bli jättebrun ni vet)
Sen så åkte jag och pappa till ica och köpte korv med bröd som vi skulle grilla.
Dom blev brända typiskt! Koketa kunde inte ta i dom! Sen så gick vi en promenad fast åt andra hålet än förra gången och då kom vi till en jätte liten strand, jag hade badkläder på mig så jag hoppa i fast pappa hade inga med sig så han fick titta på...haha (skämta)
Sen så när vi kom till tältet igen så spela vi lite mer kort. Sen somna jag.
Dag 4:
Idag så när vi vakna åkte vi till ica igen och köpte frukost igen sen så åt vi på stranden. Vi bada och sola, köpte glass och sånt som vanligt. Vid två bestämde vi oss för att åka hem igen till visby. Vi åkte till tältet och packa ner allt sen åkte vi hemåt. När vi kom till färjan som går mellan fårö och fårösund så ringde pappas kompis och fråga om vi ville a gratis glass och pappa aha.. Hon hade en affär i fårösund så vi stanna där och åt gratis glass. Gratis är så mycket godare...XD

(har bilder men det gick inte att ladda upp, för bra kamra?)
Så det var min resa på fårö.
Sorry jag inte skrev den igår men jag hade ingen lust.
Men igår så bada jag och pappa vid åminne.
Och idag så kommer min kompis emelie med båten hon kommer typ vid 14 tiden.
Men nu orkar jag inet skriva mer kramisar!
Skriver ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0