Åland-laget

Hejhej!
Förlåt att det har varit dålig uppdatering men jag har inte haft nån data. Men den goda nyheten är att jag ska hämta min nya minidata på gotland nästa helg. Eva kanske ska följa med dit då.. Hoppas!
Den sista tifen har jag inte gjort så mycket om ni undrar. Men förra helgen var jag på åland på träningsläger det var jättekul. Här är lite om det.
Dag 1:

Jag och Julia gick från skolan klockan elva på dan då gick vi hem till henne för att hämta hennes packning. Jag hade tagit med min till skolan. Efter det gick vi till enskedehallen där vi skulle möta laget och tränarn. Där gick vi på en buss (egen (hyrd) ). Resan tog en och en halv timme ungefär. När vi kom till en plats så gick vi på ålandsbåten. På båten åt jag en macka och en  piggelin...xD       
När vi kommit fram så la dom alla väskor i en bil och körde iväg till stugorna vi skulle bo i. Själva fick vi gå i en skogsstig ca 5 km kanske?
När vi  kom fram så dela dom upp laget i 2 stugor. I en stuga var det 4 st och i den andra 6. Jag sov i den med 4 st i. Med mig sov sara, hanna och edith och såklart jag.
Vi åt lite mackor när vi kom fram också (suck)
Vi var alla tvungna att lägga oss kl 10.

Dag 2:

Vi vakna kl 7 på morgonen. Alla var jättte tröötta. Men men. Vi åt lite frukost och sen gick vi till hallen. Där vi skulle träna asså. Vi träna i 2 timmar sen så gick vi tillbaka till stugorna och åt lunch, sen gick vi tillbaka till halen igen och träna i yterligare 2 timmar. Sen så duscha vi och drog oss till stugorna igen. Det hände inget spc på kvällen. Förutom att vi bada i havet...Blev sjuk på måndan ...typiskt!

Dag 3:

Nästa dag så hände ungefär samma sak det var söndag vi träna i 2 timmar åt lunch sen så gick alla lag från årsta som var ( 92or 95or 97or 98or tjejer) till hallen. Dom blanda lagen och det blev en tunering mellan dom 6 lagen som dom hade gjort vi tävla mot alla lagem. Mitt lag var riktigt bra vi tog oss till finalen där vi fick möta ett lag som vi mött förut som var lika bra. Vi vann över dom (stolta jag gjorde mål!) Som pris fick vi möta ledarna (!). Haha vi vann faktiskt över dom (haha)!
Sen så duscha vi och sånt sen gick vi till båten. På båten köpte jag mycket godis(!) på taxfree för 100 spenn... Sen så satte vi oss på bussen igem till enskedehallen och där möttte jag mamma och sen åkte vi hem. 



Nu ska jag snart äta lite pizza och kanske va med jenny senare. Vi får se. Har vart sjuk hela veckan så..
Men nu ska jag avsluta. Hejdå Kramizzar!                                                                      

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0